Communicatie Organiseren

Niet alleen het organiseren van een evenement is een kunst. Ook de communicatie organiseren rondom een sportevenement is een vak apart. Evenementen zijn vaak afhankelijk van subsidieverstrekkers, sponsoren en partners en ondervinden veel concurrentie van andere evenementen op dat gebied. Het is daarom belangrijk dat de betrokken partijen de exposure krijgen, die hen is beloofd in ruil voor hun bijdrage aan de totstandkoming van een sportevenement.

Communicatie activiteiten worden vaak in de beginfase over het hoofd gezien of door iemand uit de organisatie ‘even’ op het to do lijstje gezet voor later, als er meer duidelijkheid is of tijd. Wanneer je echter vanaf het begin besluit om de communicatie rondom een evenement goed in kaart brengt en organiseert, voorkom je dat je kansen mist om de aandacht op je evenement en haar sponsoren en partners te vestigen.

Communicatie uitdaging 
Het wordt steeds een grotere uitdaging om op te vallen in de jungle van alle evenementen die aandacht willen van dezelfde consument. Hoe eerder je begint met het organiseren van communicatie activiteiten rondom een evenement, hoe steviger het fundament is waar je op kunt bouwen en hoe sneller je subsidieverstrekkers en sponsoren duidelijkheid kunt geven over welke vorm van aandacht je ze kunt bieden in ruil voor hun bijdrage.

Communicatie Organiseren
Organiseert u binnenkort een sport evenement en kunt u daar goed de hulp van een professional bij gebruiken in de vorm van een brainstorm, tips & tricks, een strategie, een planning of iemand die de uitvoer op zich neemt? Wie weet kan ik helpen!

Neem vrijblijvend contact op met Hestag Communicatie & PR via hester@hestag.com