Communicatie Kickstart

Speciaal voor (zelfstandig) ondernemers, sportieve bedrijven en evenementen heb ik de communicatie kickstart ontwikkeld. In vijf stappen help ik jouw media, communicatie en pr activiteiten zo te organiseren en te verbeteren dat er overzicht is, dat je weet waarom je iets doet (en waarom niet) en dat je er zelf mee aan de slag kan of er eenvoudig iemand anders mee aan de slag kunt zetten!

Communicatie Kickstart: Better Connected in vijf stappen voor € 775,-

Na onderstaande vijf stappen kun jij met of zonder extra hulp, zelf aan de slag met het verbeteren van je (online) communicatie. De kosten voor een Communicatie Kickstart zijn € 775,- exclusief BTW en eventuele reis en/of verblijfskosten wanneer we het een goed idee vinden dat ik ergens naartoe kom om aan de communicatie kickstart te werken.

Benieuwd of jij/jouw bedrijf in aanmerking komt voor een Communicatie Kickstart? Stuur me een mailtje waarin je je wensen omschrijft en ik neem contact met je op!

1. Communicatie in kaart

Bij de communicatie kickstart gaan we uit van waar je nu staat. De werkelijkheid dus. Zodat de rest van de stappen voor jou realistisch blijven voelen. Als eerste brengen we de huidige communicatie activiteiten en middelen in kaart. Wat gebeurt er nu, waar, wanneer, met wie, waarom en op welke manier? Werk je vanuit je kracht? Of ben je afgedwaald en heb je de boodschap en je focus niet meer helemaal helder?

2. Brainstorm Utopia – Durf te dromen

Na een korte pauze, of tijdens een tweede sessie, is het tijd om te dromen. Hoe ziet jouw ideale plaatje eruit en waarom? What’s your perfect story?  Waar zit je passie? Waar zit je hart? Waar wil je naartoe? En wat zou het je brengen als alles zo was zoals je graag zou willen? Aan de hand van diverse praktische en creatieve oefeningen laat ik jou je ideale wereld in kaart te brengen.

3. Spelregels

Stap 3. Welke middelen heb je tot je beschikking om naar de ideale situatie toe te werken? Is er budget? Is er een team of ben je alleen? Wat voor voorwaarden/kaders zijn er voor jou verbonden aan de uitvoer? Werk je in het weekend? Of juist niet? Zijn er ambassadeurs die je in kunt schakelen  of bedrijven waar je content van kunt delen? Freelancers die je in kunt huren? Of een stagiaire? Aan de hand van de antwoorden stellen we een lijst met spelregels op die voor jouw werken.

4. Een koers uitzetten

De vierde stap is een koers uitzetten. Van een koers kun je en en toe even afwijken, je kunt een koers aanpassen, maar je kunt ook extra zeilen bijzetten. In het ergste geval kun je zelfs omkeren. Maar zonder koers kom je nergens. Dus hoe komen we van stap 1, met behulp van stap 3, bij stap 2?  Dit gaan we uitwerken in een roadmap uit met daarin zogenaamde way points. Punten onderweg die de verschillende activiteiten behapbaar maken en die je helpen op weg naar het grotere plaatje.

Indien er uit stap 1, 2 en 3 naar voren komt dat je graag iemand in wilt schakelen voor stap 4, dan kan ik daar ook een rol in betekenen.

5. Ik geef je tools, tips & tricks om te starten

Naast begeleiding bij bovenstaande vier stappen ontvang je een lijst met 10-20 praktische tools, tips en tricks, toegespitst op jouw situatie.

Benieuwd of jij/jouw bedrijf in aanmerking komt voor een Communicatie Kickstart? Stuur me een mail met wensen en/of vragen en ik neem contact met je op!